25 Şubat 2010 Perşembe

KOLAY PASTA


Bu pastayı tamamen kendime göre yaptım. Belli bir tariften yapmadım. Emine 'nin isteği üzerine yaptım. Çok ta basit oldu. Yapımı çok kolay.

Malzemeler:
2 yumurta
1 neskafe fincanı tozşeker
1 neskafe fincanı un
1 neskafe fincanı nisasta
yarım neskafe fincanı süt
yarım neskafe fincanı sıvıyağ
kabartma tozu

Üstüne
çilekli kremşanti
ıslatmak için vişne suyu

Yapılışı:
yumurtaların sarılarını ve aklarını ayırın. Şekerin yarısını aklarına yarısını sarılarına ekleyip ayrı ayrı çırpın. Beyazları iyice beyazlasın. Sarıları da iyice yoğunlaşsın. Daha sonra ikisini bir araya karıştırıp, yavaş yavaş karıştırın. Süt ve yağı ekleyin. Nisaşta ve unu eleyerek ekleyin. Kabartma tozunu ekleyin. 180 derecede 30 dakika kadar pişirin.
İyice soğuduktan sonra 1 bardak vişne suyuyla ıslatın keki. üstüne çırpılmış kremşanti sürün. Ben annemin yaptığı kompostoyu kullandım. Üstüne de taneleriyle süsledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...