2 Ekim 2012 Salı

Ek Gıda Maceramız



              Ek gıda maceramız geçtiğimiz hafta yukarıdaki gibiydi. Belki yeni annelere bir örnek olur diye böyle bir tablo oluşturdum. Oğlumun ilk çorbasını ve neden ek gıdaya başladığını burada anlatmıştım. Oğlum pirinç ilaveli çorbasını daha çok sevdi. Zaten çorba bu haliyle daha lezzetliydi. Daha  sonra yazın başında dondurucuya bezelye koymuştum onlardan ilave ettim. Öylede sevdi. Cumartesi günü biz kızımla kahvaltı yaparken Eymen'e de çeyrek elma armutu küp doğradım. Azıcık su ilave ettim. Pişirdim. Rondadan geçirdim. Bu püreden oğluma verdim. Beğendi. Hazır püreler gibi oldu. Pişirmemin sebebi biraz hafifletmek. Haftaya cam rendeden rendeliycem.
              Çorbalara 1 tatlı kaşığı zeytinyağ ilavesi yaptım. Pişirdiğim çorbaları oğluma iki gün yedirdim. İlk gün yediğinden artanı buzdolabına kaldırdım. Ertesi gün ısıtıp verdim. Kızımda da öyle yapmıştım. Bir zararını görmedim. Şu an yedirdiğim miktarlar sadece tadımlık asla doyumluk değil. Yavaş yavaş arttırıcam acelemiz yok.
                Ek gıda vermeden ve verdikten sonra mutlaka emzirdim. Unutmayın bütün bebekler kendine hastır. Her bebeğin damak zevki ve gelişimi farklıdır. Siz bebeğinizin menüsünü oluştururken bebeğinizi izleyerek ve doktorunuza danışarak karar verin. Benim oğlum şimdilik ek gıdalara karşı istekli ve yeni tatlara açık. Her bebek öyle olmayabilir. Kızım gibi mesela o pek istekli değildi. Hala iştahsız zaten kendisi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...