27 Ağustos 2012 Pazartesi

YAŞ ÜZÜMLÜ KEK



Harika bir kek. Çok değişik oldu. Kekle arası olmayan sevgili kocacım bile gelip geçerken dilim dilim yemeyi ihmal etmedi. Soğuyunca da güzel ama sıcakken ayrı bir güzeldi. Ertesi güne kalmadığı için bayatlayıp bayatlamadığı hakkında pek bir fikrim yok.Tarifin orjinalinden  farklı olarak birkaç değişiklik yaptım. Şekerini azalttım bana göre daha iyi oldu.


malzemeler.

4 yumurta
1 su bardağı şeker
yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı  üzüm suyu ( ben üzümleri rondada parçalayıp suyunu süzdüm)
1 su bardağı yaş üzüm (kekin içine)
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un

Yapılışı:
Yumurta ve şeker köpürünceye kadar çırpın. İçine tarçın koyup tekrar çırpın. Sırasıyla üzümsuyu, sıvıyağ, kabartma tozu, vanilya ve un koyun karıştırın. Harcımızı  yağlanmış unlanmış kek kalıbına dökün. Fırını 200 dereceye ısıtın. 10dk. dan sonra üzümleri keke ilave edin ve kaşığın tersiyle kekin içine batırın. Fırını 150 dereceye düşürün. Kabarmaya başlayınca tekrar kontrol edin. Üzümler dışarıya çıktıysa tekrar kaşıkla bastırın. 1 saat gibi bir sürede pişiyor. Genede çıkarmadan önce kürdanla kontrol edin.

Not: Fırını  açtığımız için kabarmayacak diye korkmayın. Görüldüğü üzere gayet güzel kabarıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...