30 Nisan 2010 Cuma

PRENSES KURABİYE



Çayın yanında muhteşem oluyor. tek başına da yenebilir ama biraz nişastalı geliyor insanın ağzına. Bu arada kendim uydurdum tarifi ama benim çok hoşuma gitti. Evde un kalmamıştı. Kurabiye krizine de girince ortaya bunlar çıktı. Bence muhteşem . Ağızda dağılıyor. Hamuru yoğururken çok yumuşacık ve bembeyaz bir hamur olduğu için içimden prenses kurabiye demek geldi.


Malzemeler:
150 gr yumuşak margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı mısır unu veya un
1 kabartma tozu
1 vanilya
2 çorba kaşığı yoğurt
aldığı kadar nişasta

YAPILIŞI:
Yumuşamış margarin, şeker, sıvıyağ, yumurtayı ve 2 kaşık yoğurdu iyice karıştırıp birbirleriyle özleştiriyoruz. Üzerine mısır ununu döküyoruz karıştırıyoruz. Hamur kabartma tozu ve vanilyayı karıştırıyoruz. Aldığı kadar da nişasta ekleyip yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Buzdolabında 1 saat dinlendiriyoruz. Daha sonra çıkarıp istediğimiz gibi şekil veriyoruz. 180 derecede üstü hafif pembe olana kadar tutuyoruz. soğuyunca benim yaptığım gibi çilek marmeladı sürebilirsiniz. Bu arada marmelatı da ben yaptım. Ekmek makinasında. Tarifi çok yakında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...