2 Nisan 2010 Cuma

FİNCAN KEK

Daha öncede duymuştum bu keki ama hiç denememiştim. Haftasonu birden aklıma geldi . Araştırdım ve bu keki yapim dedim. Baya endişelendim aslında pişermi pişmezmi diye. Hayret verici bir şekilde pişmiş ve çokta güzel kabarmıştı. Tek kusuru kabartma tozunun fazla gelmesiydi. Yani tadı hissediliyordu. Sanırım yarım paket konulursa daha iyi olur.


Malzemeler:
1 yumurta
1,5 çay bardağı şeker
1 su bardağı süt
2 çay bardağı un
yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Yapılışı:
İlk önce yumurta ve şeker çırpılır. Sonra süt ilave edilir. Un ilave edilir karıştırılır. Kabrtma tozu ve vanilya eklenir. Normal neskafe fincanlarının dibine muffin kağıtlarndan 1 tane yerleştirilir. 2 şer kaşık kek hamuru dökülür. Geniş bir tencereye fincanlar yerleştirilir. Tencereye fincanların yarısına gelecek kadar ılık su koyulur. Su kaynayıncaya kadar kapağını kapatmadan beklenir. Daha sonra tencerenin kapağına bez sarıp altını kısarak ve kapağı hiç açmadan 15dk kaynatıyoruz. Kapağı açmadan altını kapatıyoruz. 10 dk. dinlendiriyoruz. Gayet güzel yumuşak bir kek oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...