14 Ocak 2010 Perşembe

KABAK MÜCVER


Eskiden kabaktan hiç hoşlaimazdım. Ama kabak mücveri keşfettikten sonra yavaş yavaş kabağı daha çok heryerde kullanmaya başladım. Özellikle çorbalara çok güzel bir lezzet katıyor. Kabak mücveri fırında da yapmıştım ama kızartması kadar lezzetli bulmadım. Evet bu daha kalorili ama daha lezzetli.

MALZEMELER:
4 adet kabak
3 yumurta
1 adet kurusoğan
1 su bardağı un
1 kibrit kutusu büyüklüğünde kaşar
tuz
kızartmak için sıvıyağ

SOS:
2 diş sarımsak
2 çorba kaşığı mayonez
yarım su bardağı yoğurt


YAPILIŞI:
1-Kabakları rendeleyip sularını sıkın. İçine soğanıda rendeleyin. Yumurtaları ilave edin karıştırın.Kaşarı rendeleyip ilave edin.
2-Unu azar azar ilave edin. Kek hamurundan daha koyu bir hamur olası gerekiyor.
3-Yağı tavaya koyup kızdırın. Bir çorba kaşığı malzemeyi kızgın yağa koyun. arkalı önlü kızartın.
4-Sos malzemelerini karıştırın. Mücverlerin üzerinde veya yanında servis yapabilirsiniz.

NOT:Emine sevmediği için maydonoz ve taze soğan koymadım. Arzuya göre eklenebilir. Öylede nefis oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...