12 Eylül 2012 Çarşamba

TARHANA




Dumanı üstünde mis gibi tarhana çorbasına kimse hayır diyemez eminim. Ne zamandır yapmak isteyipte ama cesaret edemediğim çorbayı sonunda bi gayret yaptım. İtiraf etmeliyim; kendimle gurur duydum. Özellikle tarhanayı kavanoza doldurduğumda defalarca baktım.Evet bunu ben yaptım. Tadı da enfesti. Evet Eymen'cik tarhana çorban hazır. Hadi bakalım 6 aylık olda çorbanın tadına bak. Umarım şapur şupur yersin.


Malzemeler:

  1. 750 gr soğan
  2. 750 gr kırmızı biber
  3. 1 kg domates
  4.  yarım demet maydanoz
  5. yarım demet dereotu
  6. yarım çay bardağı tuz
  7. 1 kg. süzme yoğurt
  8. aldığı kadar un


Yapılışı:
1. aşama:Soğanları halka halka doğrayın. Tencerenin dibine yayın. Domates ve biberleri ayıklayıp aynı doğrayıp tencereye yerleştirin. Maydanoz ve dereotunu tuzunu ilave edin. Ocağın altını yakın. Sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirin. Soğuyunca süzgeçten geçirin.  Unu büyük bir kaba alın. Ortasını havuz gibi açın. Ortaya süzme yoğurt ve sebze püresini dökün.  Oldukça sert olacak şekilde hamuru yoğurun. % 50 işimiz bitti sayılır.
2. aşama: Hamuru 3 gün boyunca (ben oğlum için yaptığımdan ve ailecek ekşi sevmediğimizden yoğurma süresini az tuttum ekşi severseniz 10 gün kadar bekletebilirsiniz.) sabah akşam yumruklayın yoğurun. İlk gün çok fazla kabarıyor. Dikkat . Benim hamurum taşmıştı hatta. 
3. aşama: Hamurun artık olduğuna kanaat getirdikten sonra kurutmaya geçebiliriz. Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp yassılaştırın. Temiz bir çarşafın üzerine serin. Direk güneş ışığına sermeyin. Mutfakta olmazmış. Buhar olduğu için. Kullanmadığım odaya serdim ben. Parçalar biraz kuruyunca 1 gün kadar sonra elimle dağıttım onları.  Ertesi gün rondoda çektim. 1 gün boyunca da toz halde kuruttum.  Sonra kavanoza doldurdum. 
 Aslında o kadar da zor değilmiş mutlaka deneyin derim. 









1 yorum:

  1. bende deniycem bu tarhanayı evet haklısın anlatışına bakılırsa fazla bir zorluğu yok gibi görünüyor.ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...