26 Eylül 2012 Çarşamba

Bebek Çorbası



           Eymen'in ilk çorbası karşınızda. Minik oğlan henüz 4,5 aylık ama bizler yemek yerken 'bana da verin' dercesine  bakıyor; ağzını açıp duruyor hatta vermeyince ağlıyordu. Dün gene bizim oğlan biz karpuz yerken oda bize bakıyordu. Tadına baktırmak için bir çimdik ağzına karpuzun suyunu sıktım. Ama nerdeyse elimi yiyecek. Her yiyecek tattırmada tepkisi aynıydı; özellikle tadını beğendiyse,  büyük bir iştahla yiyor ve biraz daha yiyebilmek için ağlıyordu. Sonra anladım ki bizimki anne sütünün haricinde farklı şeyler de yemek istiyor. Birazda denemek için bu çorbayı yapmaya karar verdim. Emine'ye de ilk bu çorbayı yapmıştım. Tabi ki bu asla doyumluk değil sadece tadımlık. Sadece  bir çay kaşığı. Buradaki amaç tadına alışması benimsemesi. Farklı yiyeceklerin tadına bakması.
          Şunu da belirtmek isterim;  doktorlar genelde bebekler ilk 6 ay sadece anne sütü alsın derler. Tabi olabilir. Ama ben kendi sezgilerimi ve bebeğimin tepkilerini dinleyerek böyle bir karar aldım. Siz mutlaka doktorunuza danışın. Bizim doktorumuz bu konuda esnek. Yavaş yavaş alıştırılmasını destekliyor.
             Ek besinlere oğlumu alıştırırken hiç acelem yok. Her gün (şimdilik sadece 1 öğün) öğlen uykusundan sonra keyfi yerindeyken ve anne sütü aldıktan sonra sadece bir çay kaşığı mamayı yedirmeye çalışıcam. Alıştıkça miktarını arttıcam. 1 hafta sonra farklı  sebzeler eklemeye başlayabilirim. Kabak, ıspanak, bezelye gibi.... Daha sonra yoğurt, meyve ve muhallebi var sırada. Hepsini paylaşmaya çalışıcam.
         
         Geçelim tarifimize;

Malzemeler:

  1. yarım havuç
  2. yarım patates
  3. yarım su bardağı su
Yapılışı:

Sebzelerin en küçük boylarını seçip ikiye bölüyoruz. Tertemiz yıkıyoruz. Kabuklarını soyup bir daha yıkıyoruz. Küp küp doğruyoruz. Olabildiğince küçük doğruyoruz çabuk pişmesi için. Suyu da ekleyip kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Tuz kullanmıyoruz 1 yaşına kadar. Yaklaşık 10-15 dk. sonra sebzeler yumuşayınca altını kapatıyoruz. Blendır dan veya tel süzgeçten geçiriyoruz. Biraz daha su ilave ediyoruz daha yumuşak bir kıvamı olmaması için. Çorbamız hazır. Ilındıktan sonra bebeğimize verebiliriz. Sevmezse ısrar etmeyin ertesi gün tekrar sabırla deneyin. Ben öyle yapıcam.


Eymencik fincandaki mamanın çok az bir kısmını yedi. Tepkisiyse suratını ekşitmek oldu.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...