27 Kasım 2012 Salı

Sünnet

      Eymen artık küçük bir erkek oldu. Çok şükür Allaha atlattık. Tam 3 gün oldu. Hala pipide morluk devam ediyor. Dünden beri çok hafif kan görüyorum bezinde.Onu da bugün doktora sorucam. Çok önemli bişey olduğunu düşünmüyorum ama gene de tedbiri elden bırakmamakta fayda var. Sünnet yaptıracak anneler için tek tek yazmak istiyorum. Hem belki ilerde Eymen de okur belki hiç hatırlamıcak çünkü.

1. gün;
              Sabah erkenden hastanedeydik. Bütün aile anne, baba, abla, anneanne,dede,dayı,babaanne, dede hep beraber. Önce yatış işlemi yapıldı. Sonra bir damla kan verildi. Sadece pıhtılaşma ve kanama testi için. Sonra sünnet odasına geçtik. Hastane süslemiş zaten odayı. 15 dk. sonra bizi çağırdılar. İlk önce babamızla ikimiz girdik içeri ama doktor dedelerden birini çağırdı. Kirvesi olsun dedi. Bıyıklı dedemiz geldi. Kollardan o tuttu. Bacaklardan başka bir görevli. Sonra doktor pipiye lokal anestezi iğnesi yaptı. Tabi Eymen anında ağlamaya başladı. İlk önce sanırım bakamıycam dedim içimden ama doktor mama vermemi istedi. Yanına gittim ama  bir iki dk içinde hemen kesip biçilmiş benim minik oğlum.Ben bir yandan mama veriyorum sevdiği pürelerden. Hem yiyor hem ağlıyor. Karnı da acıkmıştı. Hala ağlıyor. Susmuyor. Doktor bacakları ve kolları tutulduğu için ve hareket edemediği için ağlıyor diyor ama emin olamıyorum. Dikişlerin atılışını bizzat görüyorum. İçim acıyor. Ağlamak istiyorum ama yapamıyorum.
              Bitti. Odaya geldik. Çok şükür. Derin bir nefes. Ama gene ağlıyor. Susturamıyorum. Canı acıyor belli gayet net. Sonra fitille ve plastik bardakla sakinleşip uyuyor. Tamam rahatladık. Ama eve gelince pansuman olayı var. Görüntü beni dehşete düşürdü. Mosmor pipi.Tombul bebeklerde sünnet olunca pipi gömük gibi görünürmüş. Geriye çekip öyle pansuman yapmak gerekirmiş. Doktorun tarif ettiği şekilde yapıyoruz. Önce batikon sonra merhem. Ama Eymen çığlık çığlığa. Sanki içimde bişey kopuyor. Onunda benimde canım yanıyor.
            Eymen daha sonra pansuman saatleri dışında hiç ağlamadı. Hatta oturdu. güldü. oynadı.yemek yedi.kaka yaptı. Sanki bişey olmamış gibi. Köpük bardak çok işe yaradı. Bezin pipiye değmesini engelledi ve kakadan uzak tuttu. Bunu düşünen ve akıl eden kişinin ellerinden öpüyorum.

2. gün:
            Gece her zaman ki gibi uyumaya ve uyanmaya devam etti. Birkaç kere uyanıp meme emip tekrar uyudun. Sabah neşeli bir şekilde uyandı. Pansuman yaparken daha az ağladı. Günde üç defa pipiyi dışarı çıkarıp pansuman yaptık. 4 kişi. Fakat görüntü aynı mosmor.

3. gün;
          Pazartesi sabah babamız işe gitti. Beni de pansuman korkusu sardı.  Sabahki pansumanı için eve geldi. Öğleden sonra kendimiz yaptık. Ama ağlaması gitgide daha çok azaldı. Görüntüsü biraz değişti. şişlik indi. Yalnız bezde biraz kan vardı. Eymen hiç durmadı sürekli hareket etmek bişeyleri ellemek çekmek istedi bizde hep kendine zarar vermesinden korktuk. Keşke 2 ay önce yaptırsaydık diye hayıflandık.

4.gün.
          Pansuman yapmaya alıştık. Pipi biraz değişti. Morluk azaldı. Ama geceki bezinde de kan vardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...