15 Kasım 2012 Perşembe

Bebek Yoğurdu



Ne kadar zormuş yoğurt yapmak meğerse. Hele de pastörize sütle. Uzun uğraşlar sonunda katı kıvamlı yoğurt mayalamayı başardım. Gerçi hala istediğim kıvam değil ama bu kadarı bile iyi. Nerdeyse bir aydır uğraşıyorum tutturmayı. Sıcak su içinde denedim sulu  oldu. Baby mix in yoğurduyla mayaladım sakız gibi oldu. Sadece sardım beklettim gene sulu oldu. En sonunda kaloriferin üzerinde oldu.
Ayrıntılı tarife geçersek;

  • Pastörize sütü mayalayacağımız kavanoza göre ölçüp ısıtıyoruz. Kaynatmaya gerek yok.
  • Küçük parmağımızla sıcaklığı kontrol ediyoruz. (1-7 kadar sayıyoruz. 7 ye geldiğimizde parmağımızda sıcaklığı hissedicez.)
  • Bir püre kavanozu sütü (125 gr yazıyor ) 1çay kaşığı yoğurtla mayalıyoruz.
  • 1 çorba kaşığı sütü 1 çay kaşığı yoğurtla iyice eziyoruz, karıştırıyoruz.
  • Mayalayacağımız süte ekliyoruz, bir kere karıştırıyoruz.
  • Kapağını kapatıp bir havluya sarıyoruz. 4 saat bekletiyoruz.
  • Daha sonra buzdolabına kaldırıyoruz. 
  • 2-3 saat soğuduktan sonra yoğurdumuz hazır.

Buda kızımın marifeti. Benim için yapmış. Resmini çekmemi istedi. Çocuk alıştı tabi. Annesi her yaptığının fotoğrafını çekiyor. O da bu güzel kurabiyecikleri yaptı. Bende tabiki yayınlarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...